Jsme televize vašeho kraje

Plzeň usiluje o dotace pro tramvajovou trať na Borská pole, jde o projekt za víc než půl miliardy

Plzeň, publikováno 25.08.2017, autor: Richard Beneš

Tramvajová trať by se měla prodloužit až na Borská pole | Autor: Richard Beneš

O dotaci na prodloužení tramvajové tratě na Borská pole požádá město Plzeň. Projektem za více než půl miliardy korun se radnice snaží vyřešit nevyhovující situaci, kdy výrazně expandující lokalitu Borská Pole obsluhují pouze autobusy a jedna linka trolejbusu. Po vybudování tratě nebudou muset lidé přestupovat při cestách z centra k Západočeské univerzitě, odpadne nárazové přetížení autobusů a vytvoří se podmínky pro vybudování chybějícího záchytného parkoviště. Postup už odsouhlasili radní města.

„Na realizaci tohoto projektu chceme získat dotace ze dvou zdrojů. Konkrétně na projekt Prodloužení tramvajové tratě na Borská pole – část Tramvajová trať to bude z Operačního programu Doprava, celkové náklady jsou v tomto vyčísleny na 597 milionů korun. Výše dotace může dosáhnout maximálně 85 procent z celkových nákladů projektu. Druhým zdrojem má být Integrovaný regionální operační program, z něhož chceme podporu na část nazvanou Přestupní uzel Plzeň/Kaplířova – Dobřanská. Celkové náklady jsou odhadnuty na necelé 64 miliony korun, maximální výše dotace může činit 90 procent způsobilých nákladů,“ vysvětlil ekonomický náměstek Pavel Kotas (ČSSD).

Lokalita Borských polí má zhruba 350 hektarů. Toto území prodělalo v posledních 20 letech výrazný rozvoj s různými typy zástavby. Nachází se tam průmyslová zóna čítají více než 10 tisíc pracovních míst, obchodní centra, polyfunkční administrativní domy, bytové domy a univerzitní komplex. MHD do této oblasti zjišťovaly do roku 2011 pouze autobusy, poté přibyla jedna linka trolejbusu.

Nejvíc cestujících nastupuje a vystupuje na zastávkách poblíž křižovatek ulic Klatovská, Kaplířova a U Borského parku. Tito cestující při přestupech přecházejí frekventovanou silnici I/27. „Počet cestujících přepravených na Borská pole v pracovní den v čase od pěti do 21 hodin v jednom směru je zhruba 6300 osob. Z toho ve směru z Bor přijíždí 3900 osob a ve směru z centra 2400 osob. Dále v trase Bory - Západočeská univerzita přijíždí 1900 osob. V opačném směru jsou čísla obdobná. Většina cestujících je nucena k dosažení cíle kombinovat několik spojů a dopravních prostředků,“ dodala mluvčí magistrátu Eva Barborková.

Fotogalerie

Tramvajová trať by se měla prodloužit až na Borská pole | Autor: Richard Beneš