Jsme televize vašeho kraje

Poláci zrušili tendr na dodávku 213 tramvají pro Varšavu, který vyhrála Škoda Transportation

Plzeň, publikováno 23.08.2017, autor: Richard Beneš

Tramvaje ForCity Plus od plzeňského výrobce Škoda Transportation jezdí už například v Bratislavě | Autor: Archiv

Do konfliktu s polským hlavním městem Varšava se dostala plzeňská společnost Škoda Transportation. Ta totiž zvítězila v obřím tendru na dodávku až 213 tramvají do Varšavy, kdy nabídla moderní řešení vozidel ForCity Plus. Tendr ovšem polská strana nečekaně zrušila. Škoda Transportation je ale ochotna nadále jednat s Varšavou a jejím dopravním podnikem. Uvedla to mluvčí společnosti Lubomíra Černá.

„Tendr pro Varšavu byl jeden z nejnáročnějších, kterých jsme se zúčastnili. Podařilo se nám uspět v konkurenci firem jako Alstom, Pesa, Hyundai Rotem a konsorcia Solaris-Stadler. V podstatě jsme museli podat nabídku na tři typy vozidel současně. Naše společnost počítala s finální montáží v Polsku a rovněž se zapojením mnoha kvalitních polských firem v rámci subdodávek. I když jsme podali nejlepší nabídku a v tendru jsme byli vyhodnoceni jako vítěz, polská strana se jej rozhodla zrušit,“ říká Wojciech Grzonka, ředitel dceřiné společnosti Škody Transportation v Polsku.

Vzhledem k tomu, že se někteří další účastníci tendru odvolali, stále existuje šance, že tendr bude obnoven. „My jsme připraveni s magistrátem a dopravním podnikem jednat o vylepšení naší cenové nabídky, a to tak, aby Varšava mohla vyčerpat dotace z EU a obdržet tramvaje v rámci této dotační perspektivy,“ vysvětlil Wojciech Grzonka.

„Škoda Transportation nabídla technicky propracovaná vozidla zajišťující vysoký komfort pro cestující a především nižší elektrickou spotřebu a jednodušší a kratší dobu údržby než konkurence, což prokazuje výsledek vyhodnocení nabídek. Nabízená vozidla vycházela z ověřeného konceptu tramvají ForCity Plus, které jezdí ve slovenské metropoli Bratislavě. Vozidla by byla stoprocentně nízkopodlažní s dvěma typy podvozků a to jak neotočnými, tak krajními otočnými. Všechny vozy by byly klimatizované, vybavené zásuvkami USB pro nabíjení mobilních telefonů,“ popsala tramvaje mluvčí společnosti Lubomíra Černá.

Škoda Transportation v minulých letech dodala téměř padesát nízkopodlažních tramvají Elektra do Wroclawi. Firma rovněž dlouhodobě spolupracuje s místní firmou Solaris na dodávkách trolejbusů a elektrobusů a s dalšími výrobci jakou jsou Pesa, ZNTK Minsk Mazowiecki nebo FPS Cegielski, kterým dodává trakční motory. Například v Krakově je většina nových, moderních nízkopodlažních tramvaji poháněna motory dceřiné společnosti Škoda.

Fotogalerie

Tramvaje ForCity Plus od plzeňského výrobce Škoda Transportation jezdí už například v Bratislavě | Autor: Archiv